Monday, November 24, 2014
 
Follow sptimesonline on Facebook Follow sptimesonline on Twitter Follow sptimesonline on RSS Download APP
MOST READ



PARTNER NEWS



BLOGS



OPINION



WHERE TO GO?

19th Century Portraits

History of St. Petersburg Museum: Rumyantsev Mansion

 

Перевести на русский Перевести на русский Print this article Print this article

Website Creates List of Top 20 'Anti-Russian' News Sources

Published: April 3, 2014 (Issue # 1804)



  • The Dozhd television studio before a press conference on the situation at the channel.
    Photo: D. Abramov / Vedomosti

Media outlets Ekho Moskvy, Dozhd and Novaya Gazeta are the most "anti-Russian" news sources, according to a computer algorithm developed by a pro-Kremlin website.

Politonline.ru formulated its list of the top 20 "anti-Russian" daily news sites operating in Russia based on how often they use certain politicians' names and other key words together with an analysis of the positivity or negativity of their tone.

Related: Prosecutors Find No Signs of Extremism at Dozhd TV

The site's "lexical and semantic content analysis" was conducted from Feb. 28 to March 31, covering a large part of Russia's build up to and annexation of the Black Sea Crimea region last month. Words like "Anschluss," "annexation" and "isolation" were deemed negative and anti-Russian when used in connection to Russian policy, while using words like "unification" and "support for Crimea" were considered to be positive and pro-Russian.

The sites, which include some of the most well respected Russian newspapers and websites like Kommersant and Vedomosti, were then given points based on their perceived negative attitude to Kremlin policy and support of "the U.S. position and 'the new authorities' of Ukraine and the Maidan."

Related: Dozhd Gets 50-Day Lifeline After Telethon

Alexander Dugin, а conservative Eurasianist and a political adviser to Russian leaders, reposted the top 20 on his Facebook page, saying that it provided a list of media outlets that should be closed or blocked.

Though Dugin oscillates between being considered an influential voice in Russian politics and being regarded as a wildly-bearded fringe figure, media outlets — including those that fell on the Politonline list — have been under increasing pressure in 2014.

Dozhd television channel, which is known for its independent coverage of politics, was dropped by Russia's major cable operators earlier this year after it incensed the more conservative sections of Russian society with a poll it ran about World War II. The resulting lack of revenue led Dozhd to appeal to viewers for support in a fundraising drive last week, which reportedly raised more than $1.5 million.

Pages: [1] [2]






 


ALL ABOUT TOWN

Monday, Nov. 24


Dr. Axel Schulte, Department Head at Fraunhofer Institute for Material Flow and Logistics in Dortmund, Germany, is the featured speaker at the SPIBA Industrial Committee lecture on “The Fourth Industrial Revolution: Digitalization of the Supply Chain.” The event begins at 4 p.m. at the Graduate School of Management at 3 Volkohvsky Pereulok and registration is required by Nov. 21 either by emailing office@spiba.ru or calling 325 9091.



Tuesday, Nov. 25


Tag along with AmCham during their “Industrial St. Petersburg” Tour program today. This incarnation of the ongoing series will visit Philip Morris Izhora and include an Environmental Health and Safety Committee meeting.


Find out how to expand your business east during the “Business With China” forum beginning today and concluding tomorrow at the Lenexpo convention center. The largest Russian forum dedicated to business with the Asian giant, topics that will be discussed include logistics, customs clearance, trade financing and many more.



Times Talk